Integracja procesów biznesowych „na żywca”, czyli sprzedawać inaczej

Jadwiga Gnybek

 

Wiosną – podobnie jak w przyrodzie – znaczne ożywienie możemy zaobserwować również w kalendarzu imprez marketingowo-informacyjnych. Pomijając jako wyjątek od reguły kalendarz PLOUG’owych seminariów i szkół, spora część firm słusznie uważa, iż znacznie milej jest uczestniczyć w seminarium czy konferencji w zaakcentowanym już świeżą zielenią miesiącu wiosennym, niż w środku mroźnej ponurej zimy.

Nakładając na to naturalny kalendarz przerw w pracy związanych z wielkanocnymi i majowymi świętami, nieźle musimy się natrudzić, aby przed wakacjami choć trochę posiedzieć za biurkiem. Ale nie narzekajmy. Przecież trochę ruchu bardzo się nam przyda. A jeśli uda się to jeszcze połączyć z uaktualnieniem swojej wiedzy na temat bieżącej oferty rynkowej firm informatycznych, to pieczemy przysłowiowe dwie pieczenie przy jednym ogniu. Idąc dalej tropem tej przenośni, pieczenie będą nawet trzy, o ile do tego jeszcze dzień spędzimy miło i zażyjemy dawkę dobrego humoru.

Do takich imprez bez wątpienia zaliczyć można spotkanie z cyklu Oracle Technology Day. Tym razem Dział Wsparcia Sprzedaży Oracle Polska postanowił przypomnieć nam niektóre z walorów wybranych z szerokiej oferty produktów firmy. Owa szeroka i coraz to szersza lista, trudna (a może nawet niemożliwa) do pokazania w spójnej i systematycznej formie, skondensowana została na potrzeby tego wydarzenia do próby przedstawienia sposobów na integrację w obszarze aplikacji, infrastruktury oraz procesów biznesowych.

Lekka w formie, co nie znaczy błaha w treści impreza, świetnie wkomponowała się w atmosferę ostatnich dni kwietnia. Bowiem tegoroczne Oraclowe Dni Technologii zorganizowane w ciekawie zaaranżowanych i eleganckich wnętrzach Hotelu InterContinental przebiegały pod hasłem „Na żywca” – prosto, klarownie, według zasady: problem-rozwiązanie.

Impreza mimo lekkiej i nasyconej elementami rozrywki formy, dostarczyła jednak licznie zgromadzonym uczestnikom sporo solidnej wiedzy, opartej przy tym na pokazach praktycznych. Wiedzy okraszonej najwyższej próby humorem aktorów „Kabaretu Moralnego Niepokoju”, którzy starali się wczuć w problemy użytkowników systemów informatycznych.

I tak w krótkich, acz bardzo treściwych merytoryczne wystąpieniach przedstawione zostały pomysły na konsolidację informacji o kliencie z pomocą CDH, optymalizację wykorzystania zasobów sprzętowych poprzez konsolidację infrastruktury w architekturze Grid oraz integrację procesów biznesowych z wykorzystaniem narzędzi BPEL. A wszystko to działające najpewniej na sprzęcie sponsora imprezy, firmy MaxData.

I myśmy tam byli, i dobrze się bawili.

A dla tych, którzy w imprezie nieopatrznie nie uczestniczyli, proponuję krótki fotoreportaż.